یک سلاح مخفی برای شرکت با مسئولیت محدود

در اسم شرکت حتماً باید عبارت «با مسئولیت محدود» درج شود.

برای آشنایی با مراحل و صفر تا صد تأسیس شرکت بازرگانی تا پایان مقاله با…

مطابق ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت شرکت‌های سهامی اینگونه تعریف می‌شوند:

بنابراین، اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد، در غیر این صورت شریکی که نام او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت.

مطابق با ماده ۱۰۲، سهم‌الشرکۀ شرکا نمی‌تواند به شکل اوراق تجارتی قابل‌انتقال اعم از با اسم یا بی اسم درآید. سهم‌الشرکه را نمی‌توان به غیر منتقل نمود، مگر با رضایت عده‌ای از شرکا که دست‌کم سه‌چهارم کل سرمایه متعلق به آن‌ها باشد و اکثریت عددی نیز داشته باشند با درج آگهی دعوت در روزنامه کثیرالنتشار. همچنین انتقال سهم‌الشرکه فقط به‌موجب سند رسمی قابل‌قبول خواهد بود.

کپی برابر اصل مدارک شناسایی با تائیدیه دفتر اسناد رسمی؛

ثبت شرکت‌های تجاری برای آغاز یک کسب‌وکار استارتاپی، اقدامی ضروری و پرفایده است. با این حال همه انواع شرکت‌های تجاری لزوما برای آغاز یک کسب‌وکار کارآمد نیستند.

سرمایه شرکت به مدیرعامل تحویل داده می­شود و برای ثبت شرکت اقرارنامه مدیرعامل دال بر تحویل سرمایه کفایت می­کند و نیازی به ارائه مدرک بانکی نیست.

حتی با وجود نظر اکثریت شرکا برای افزایش مقدار سهم باز هم اجباری برای این کار نیست.

آخرین مرحله از صفر تا صد ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، درج آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران است. با انتشار آگهی در روزنامه روند ثبت شرکت به پایان می رسد.

در صورتی که ایراد یا نقضی در مدارک ارائه شده از سمت کارشناس مربوطه مشاهده نشود برای تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام و بعد از اینکه مسئولین اداره ثبت پیش نویس را تایید نمود آنرا تایپ نموده و تحویل متقاضی داده میشود.

میزان حداقلی سرمایه نباید کمتر از یک دهم سرمایه اولیه باشد. اما اگر تمام نکات لازم در شرکتنامه آورده شده باشد؛ تنظیم اساسنامه ضروری نخواهد بود.

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ نرخ دلار متشکل ، طلا و سکه چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱

هرچند موضوع شرکت­ های بازرگانی حول محور تجارت است اما صفر تا صد تأسیس شرکت بازرگانی، مانند سایر شرکت­ های پیمانکاری، تعاونی و غیره است.

دیدگاهتان را بنویسید