واقعیت درباره ثبت شرکت دانش بانیان که هیچکس پیشنهاد نمی کند

۲ جلد اساسنامه‌ی شرکت با مسئولیت محدود که تمام صفحات آن باید توسط تمام سهامداران امضا شود.

علاوه بر موارد گفته شده، اگر شرکتی به ثبت نرسیده باشد، بانکها و موسسات مالی و مشابه آنها، از دادن تسهیلات مختلف و پرداخت وام و دیگر مزایای اقتصادی به آن شرکت خودداری خواهند کرد.

ثبت شرکت در تهران انتخاب مدیران در شرکت‌های سهامی عام قوانینی وجود دارد. اشخاص حقوقی می‌توانند برای مدیریت شرکت انتخاب شوند که در این صورت باید یک نفر را به‌عنوان نماینده‌ی دائمی خود انتخاب کنند.

با توجه به این حجم از تفاوت هایی که بین شرکت ها وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که یک قیمت برای شرکت های مختلف صادر شود.

در این سایت، این امکان فراهم شده که افراد بدون مراجعه کردن به واحد ثبت شرکت ها به صورت حضوری، از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات که گفته شد، درخواست برای پذیرش انواع شرکت ها و حتی تغییرات شرکت ها را انجام بدهند.


در کل برای گرفتن مجوز در جهت تاسیس یک شرکت دانش بنیان، ثبت شرکت مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص، لازم است.

به موجب ماده ١٠٧ (ل.ا.ق.ت.) شرکت سهامی بوسیله هیئت مدیره ای که از بین صاحبان سهام انتخاب شده وکلا یا بعضا قابل عزل می باشند اداره خواهد شد.

باید به این موضوع توجه کنید که در صورتی که زمانی تعیین نگردد فعالیت نامحدود خواهد بود و همینطور در صورت انتخاب مدت زمان در صورتی که مدت طی شود شرکت به خودی  خود منحل شده و فعال نخواهد بود مگر اینکه قبل از طی شدن مدت زمان آن را تمدید کرده باشید.

دقت نمایید که کلیه فعالیت های فرهنگی و آموزشی و همچنین خیریه ها در قالب موسسه به ثبت میرسند که در ادامه مقاله به مسائل ریز مربوط به موسسات میپردازیم

هر قراری که بین شرکا برخلاف این، ترتیب داده شده باشد (حتی اگر به عمد و یا غیر در اساسنامه اصلی ذکر شده باشد) در مقابل اشخاص دیگر، به هیچ وجه قابل ارائه به محکمه قانون نخواهد بود.

اگر در اولین دعوت اکثریت مذکور حاصل نشد. مجامع عمومی جدید فقط تا دو نوبت توسط موسسین دعوت می شوند. مجمع عمومی جدید.

ا.ق.ت.). در صورتجلسه ای قید می شود و به امضای کلیه سهامداران می رسد. صورتجلسهه مذکور به انضمام سایر مدارکی که در ماده اخیر بدانها اشاره شده به ضمیمه اظهارنامه برای ثبت و تشکیل شرکت به اداره کل ثبت شرکت ها ارسال می گردد.

شاخص های تشخیص شرکت های دانش بنیان، به دو دسته شاخص های عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند.

درصورتی­که سهام دانشگاه ۵۰ درصد یا بیشتر باشد، شرکت دانش­‌بنیان، شرکتی دولتی است.

دیدگاهتان را بنویسید